Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Popovers και άλειμμα σοκολάτας


Η μαγειρική για μένα είναι απόλαυση! Μου αρέσει πάρα πολύ να ψάχνω συνταγές, να δοκιμάζω πράγματα, να πειραματίζομαι με υλικά και να ταΐζω κόσμο. Κάθε άνθρωπος που ασχολείται -από επιλογή κι όχι μόνο από υποχρέωση- με την κουζίνα είμαι βέβαιη ότι θα συμφωνήσει μαζί μου, όταν λέω τι τεράστια ευτυχία είναι, να βλέπεις πως όσοι δοκιμάζουν τα φαγητά και τα γλυκά σου μένουν ικανοποιημένοι και το ευχαριστιούνται πραγματικά. 

Έχοντας παρακολουθήσει πολλά blogs μαγειρικής τα τελευταία χρόνια, είχε περάσει πολλές φορές από το μυαλό μου να δημιουργήσω κι εγώ ένα. Οι συγκυρίες, βέβαια, τα έφεραν έτσι ώστε, όχι μόνο να φτιάξω ένα blog με φίλους, αλλά να είναι και ποικίλης ύλης (σαν γυναικείο περιοδικό ακούγεται αυτό) όπου μπορώ να γράψω για όλα όσα μου αρέσουν και με απασχολούν. Δε γινόταν, λοιπόν, να μην συμπεριλάβουμε στις κατηγορίες μας κι αυτή της μαγειρικής, εφόσον συμμετέχω κι εγώ σε αυτό.

Ψάχνοντας να βρω ποια θα είναι η πρώτη μου ανάρτηση σε αυτή την κατηγορία, θέλοντας να είναι κάτι που έχω φτιάξει αρκετές φορές κι είχε μια κάποια επιτυχία, αναπόφευκτα πήγε το μυαλό μου στο τι έχω φτιάξει για τους φίλους μου, που είναι οι μεγαλύτεροι οπαδοί της μαγειρικής μου και τους ευχαριστώ και δημόσια για αυτό. Ήταν λοιπόν εύκολο να αποφασίσω τελικά να σας παρουσιάσω αυτά τα ιδιαίτερα ψωμάκια, που έφτιαξα για το πρώτο μου τραπέζι για φίλους και που φτιάχνω πολύ συχνά, από τότε, μετά από πιέσεις και απαιτήσεις των προαναφερθέντων φίλων. Αλλά τι, σκέτα; Όχι βέβαια θα τα συνοδεύσουμε με ένα ωραιότατο άλειμμα σοκολάτας, που πρωτοέφτιαξα για πρωϊνό με φίλες και επιδοκιμάστηκε δεόντως (κυρίως από μένα). Ελπίζω να χαρείτε τις συνταγές μου κι εσείς, παρέα με αγαπημένα πρόσωπα και να μείνετε ικανοποιημένοι. Πάμε να τις δούμε λοιπόν και καλή μου μας επιτυχία.



Popovers (για 12 ψωμάκια)

Τα popovers, είναι πολύ, πολύ, πολύ εύκολα στην προετοιμασία (αλήθεια πάρα πολύ εύκολα, δεν υπερβάλλω), γευστικότατα και λέω πως είναι ιδιαίτερα καθώς προσαρμόζονται σε όλα τα γούστα.Γίνονται αλμυρά, γλυκά ή και τελείως ουδέτερα σε γεύση. Εγώ σας δίνω τη συνταγή για ουδέτερα (τέλεια για πρωϊνό) κι εσείς την προσαρμόζετε ανάλογα με τα γούστα σας. Λίγα υλικά, λίγος χρόνος προετοιμασίας, δυο μικρά μυστικά κι έτοιμα. Πάμε για τα υλικά και την εκτέλεση.


Υλικά
Τα υλικά εδώ είναι για μια δόση (6 ψωμάκια)

  • 4 αυγά
  • 2 φλυτζάνια του τσαγιού γάλα 
  • 2 φλυτζάνια του τσαγιού αλεύρι
  • 1/2 κουταλάκι γλυκού αλάτι 






Εκτέλεση 


Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 220 βαθμούς. Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια φόρμα, σαν αυτές για τα cupcakes, και βάζουμε στο ψυγείο. 
Σπάμε τα αυγά σε μπολ και χτυπάμε λίγο, ίσα να ανακατευτούν οι κρόκοι με τα ασπράδια. Ρίχνουμε το γάλα και το αλάτι, ανακατεύουμε πάλι μια-δυο φορές και τέλος προσθέτουμε το αλεύρι και ανακατεύουμε ξανά, ίσα να αναμιχθούν τα υλικά. Σε αυτό το σημείο αν θέλουμε να τα κάνουμε αλμυρά ή γλυκά προσθέτουμε τα "επιπλέον" υλικά μας (π.χ. τυρί, ζαμπόν, ζάχαρη, κανέλα ή ό,τι άλλο τραβάει η όρεξή μας) και ρίχνουμε κι ένα τελευταίο ανακάτεμα. Βγάζουμε τη φόρμα από το ψυγείο και μοιράζουμε το μείγμα στις θήκες ομοιόμορφα. Γεμίζουμε, αφήνοντας λίγο κενό κι όχι μέχρι να καλυφθεί η κάθε θήκη. Τα βάζουμε στη μεσαία σχάρα του φούρνου και ψήνουμε για 20 λεπτά στους 220 και για άλλα 20 λεπτά στους 175. 
Μυστικό νούμερο 1: Για να φουσκώσουν σωστά και να είναι επιτυχημένη η συνταγή μας, δεν ανοίγουμε καθόλου το φούρνο μέχρι να ολοκληρωθεί το ψήσιμο. 
Μυστικό νούμερο 2: Αφού τα βγάλουμε από το φούρνο, αφήνουμε να κρυώσουν 5 λεπτάκια και τα βγάζουμε από τις θήκες, με τη βοήθεια ενός μαχαιριού, πολύ προσεκτικά για να μη χαλάσουν, γιατί κολλάνε αρκετά. 
Έτοιμα. Τώρα μπορείτε να τα απολαύσετε σκέτα, με το φαγητό σας, για σνακ ή πρωϊνό, να τα γεμίσετε ή να τα συνοδεύσετε με το ωραιότατο άλειμμα,του οποίου τη συνταγή θα σας δώσω αμέσως.
(δυστυχώς δεν πρόλαβα να σας τα φωτογραφίσω έτοιμα, γιατί φαγώθηκαν πριν προλάβω να το καταλάβω,αλλά θα τα ξαναφτιάξω σύντομα και θα την προσθέσω τη φωτογραφία!)

Άλειμμα σοκολάτας ή πραλίνας (για ένα μεγάλο βαζάκι)

Είμαι γλυκατζού και οι πραλίνες και τα αλείμματα σοκολάτας, σπιτικά ή του εμπορίου, είναι για μένα πολύ αγαπημένα. Σε ψωμί, σε τσουρέκι, σε τοστ, σε μπισκότα και γλυκά, ή και σκέτα με το κουταλάκι, παντού έχουν την τιμητική τους. Γιατί λοιπόν να μην μπορούμε να τα φτιάχνουμε και μόνοι μας;  Εύκολη, νόστιμη και με δυνατότητες παραλλαγής κι αυτή η συνταγή. Ψάχνοντας στο ίντερνετ βρήκα κάποιους ¨μπούσουλες", τους έφερα στα μέτρα μου κι ιδού.


Υλικά
Υλικά για άλειμμα σοκολάτας με φουντούκι

  • 75 γραμμάρια κουβερτούρα υγείας και 75 γραμμάρια κουβερτούρα γάλακτος (εναλλακτικά 150 γραμμάρια κουβερτούρα πραλίνα, για άλειμμα πραλίνας)
  • 1 κουτάκι ζαχαρούχο γάλα
  • 3 κουταλιές της σούπας κακάο
  • 170 γραμμάρια βούτυρο




Προαιρετικά

  • 1 φλυτζάνι του τσαγιού φουντούκια καλά αλεσμένα σε σκόνη
  • 2-3 σταγόνες amaretto ή το αγαπημένο σας ποτό για πιο special γεύση
Εκτέλεση

Λιώνουμε σε μπεν-μαρί τις σοκολάτες με το βούτυρο. Κλείνουμε το μάτι, αλλά χωρίς να κατεβάσουμε το σκεύος από τη φωτιά, προσθέτουμε το ζαχαρούχο γάλα και ανακατεύουμε πολύ καλά να ενσωματωθεί πλήρως. Συνεχίζουμε προσθέτοντας το κακάο κι ανακατεύουμε πάλι. Κατεβάζουμε από τη φωτιά. Αν θέλουμε, προσθέτουμε και τα προαιρετικά υλικά, αφήνουμε να κρυώσει αρκετά καλά και το μεταφέρουμε σε βάζο ή ταπεράκι. Διατηρείτε για αρκετές μέρες στο ψυγείο -αν δε φαγωθεί την ίδια μέρα!

Υ.Γ. Οι φωτογραφίες μου δεν είναι και τέλειες αλλά δείξτε επιείκεια, είμαι πρωτάρα. Ελπίζω να τα πάω ακόμα καλύτερα την επόμενη φορά! Κι αν δοκιμάσετε τις συνταγές, αφήστε μου κι ένα σχόλιο να μου πείτε αν σας άρεσαν κι εσάς. Κάθε κριτική και συμβουλή είναι ευπρόσδεκτη! 


                                                                                                                                   
                                                                                              Ηρώ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Blogger news

Blogroll

About